onsdag 15 april 2009

Vårkänslor





Jag vet att jag har fotat en helt underbar bild på mina snödroppar som är ett av mina absolut finaste vårtecken jag vet. Vet inte varför jag förälskat mig i dessa snödroppar. Det finns dessutom en mängd olika varianter, dubbla, enkla... Hittar jag bilden så visar jag den för Er. Nu när all snö är borta så ser man verkligen vad mycket som jag inte tog bort innan snön kom. Vi hittade en raggsocka som jag letat och letat efter under vintern men inte hittat. Den hittade jag idag. Nästan lite kul att gå omkring och promenera runt gården och se vad som dyker upp. Det är alltså inte bara massa fina vårtecken som snödroppar, tulpaner, krokusar och annat utan en och annan raggsocka, glasspinne, spade och en mängd annat smått och gott! Att leka sakletare med barnen och samtidigt få hjälp med att plocka upp alla saker (och skräp) är något som jag varmt rekommenderar.

Inga kommentarer: