måndag 30 mars 2009

Snart är det Påsk!

Denna lilla fina dekoration har jag förälskat mig i. Tänk att det lilla kan ibland göra sådan stor skillnad. Att hänga i påskris blandat med vippor, sätta på ett påskägg eller bara lägga på en bricka med andra fina påsksaker. Jag tycker om att fira saker, påsk, jul, midsommar, födelsedagar. Gillar att planera, mat, presenter och inredning. Jag tar alla firardagar/helger och passar på att göra till vårat eget mys. Att pynta till påsk kan man göra på så många sätt. Ett enkelt påskris blandat med påskliljor, lite blåbärsris i en vas och lite fin spets knytet runt om, lite spansk mossa på ett glasfat på fot pyntat med lite ägg kanske några vaktelägg eller ett urblåst ägg som barnen målat, pyntat på bron vid entrén med fina påskliljor, pärlhyasinter, krokus och en smygstart av en liten grupp plantering av penseer.

2 kommentarer:

Riikka sa...

Heissan,
aivan ihanat sivut sinulla!
Hyvää tulevaa pääsiäistä!!!:)
Terkuin,Riikka

Mitt hem är min borg sa...

Hej vännen!!

Ja vistt är det mysigt att få pynta och fixa lite extra, som till högtider.. Påsk bricka är jätte fin.. Hade tänkt klä lite påskägg men det har inte blivit av ändå.. =)

Ha en jätte bra påsk helg
Kram på dig