onsdag 27 augusti 2008

Det pratades jul i butiken

Idag var det flera kunder som pratade jul i butiken. Många berättade om vad som är mysigt med julen och vad det för med sig. Hittade därför en gammal bild i mitt arkiv på en lagom julig krans. Men "hörNi", vi passar väl på att njuta av hösten först. Ett höst tips är att byta ut dina sommarblommor i Din zinkbalja och fylla med vatten, lägga några av äppelträdets frukt i vattnet, lägga i några flytljus och om du inte har flytljus går det lika bra att gröpa ut ett par äpplen lagom stort för ett mysljus att få plats och genast har vi skapat lite höst stämning.

4 kommentarer:

Leamarlené sa...

ja när du pratar om jul så. Jag har tänkt på julen ofta sista dagarna. Jag är en jultokig en. Så tror du inte att jag sydde ett rött julhjärta igår. Man glömmer bort hösten.
:) Marlene

Ina sa...

Kan man få kontakt med dig på något sätt, mail eller telefonnummer? Har sett ett par saker du säljer i din butik som jag är intresserad av...
Mvh Ina

Levindas Värld sa...

Mmm....vi njuter av hösten först och trånar efter den härligt mysiga julen :). Tiden av förberedelse kommer, då vi får pynta med vintervackra ting och njuta i våra hem :)

Jag längtar redan!

Kram!

Emma sa...

Ja antar att mamma va en av dom som pratade jul, hon är alltid ute i tid med sånt ;)
Men faktisk så glömmer man ju hösten lite grann. bra tipps föresten! =)
Kram E