måndag 4 januari 2010

Nytt år Nya möjligheter.....







En arbetskamrat till mig sa varje och då menar jag varje morgon. Godmorgon Jessica, idag är det en ny dag med nya möjligheter. Hon hade verkligen skäl den kvinnan att säga så med stora utmaningar i livet. Ibland eller rätt ofta brukar jag tänka på hennes ord. Särskilt när det inte riktigt är på topp då tänker jag..... att det kommer en ny dag med nya möjligheter.
Vi har haft en skön och framförallt lugn jul. Inte så mycket bus i snön för alla barnen som jag skulle önskat eftersom vår lilleman gjorde en operation (förhoppningsvis den sista) dagarna innan jul och har varit rätt dålig några dagar. Allt annat runt om blir plötsligt inte lika viktigt. Tvätten som borde ha tvättats, golvet som borde ha skurats, glödlampan som borde ha bytts osv osv. Nej, istället har vi varit extra rädda om varandra i familjen och gosat gosat och åter gosat. En kul grej som vi har gjort är att tagit bort allt som fanns på matsalsbordet. Ni vet all den "fina" dekorationen jag pysslat med till jul (nystryken duk, fat med granris, skridskor, lykta i ett gammalt vitt tråg osv osv). Allt tog vi bort gjorde ett tillfälligt nät av julens kexförpackningar (älskar ost och kex) och SPELADE PINGIS PÅ BORDET!!!. Ja, himla kul tyckte vi alla att det var eller rättare sagt är för kexförpackningarna står kvar! Ser fram emot morgonkvällen med ytterligare en omgång mys med familjen och lite extra god mat och vem vet kanske lite kvällspingis. Kram på Er alla!



2 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Det verkar som ni haft det riktigt mysigt med pingis o allt.
kram o ha en go dag.
ninni

Victoria sa...

Ibland behöver man stanna upp en stund och värdera det man har och inte det man inte har. Att ha en familj är det allra viktigaste i livet. Hoppas din lillkille mår bra efter operationen! Keeep on playing! Kram Victoria