tisdag 22 juni 2010

Vita blommor och en arg geting







Älskar vita blommor. Just nu vit hortensia, vit diamond frost och vit edelweiss lavendel. Svärmor gillade också de vita blommorna och var här och frossade. Tror att det smittar av sig med vitt vitt vitt. När vi skulle gå ut och vattna i växthuset nu ikväll så gick min G före och jag kom efter. Satte ner foten i ena skon och sedan den andra och DÅ jamensan en ilsken geting som bet mig nedanför min stortå. Aj aj aj fram med sockerströaren och på med socker ahhhh genast bättre. Vad ont och konstigt smärtande en arg liten geting kan vara som bara skulle sova en stund i min sko! Kanske getingen också gillar vitt för givetvis så var skon vit. Imorgon dags för butiken igen och jag skulle behöva vara ledig för att fixa och dona och plocka fram lite varor som kommit. Tänk att det är midsommarafton snart! Härligt och liiiiite mycket att stå i inför midsommardagen som är en riktig riktig höjdare för oss!


Inga kommentarer: