torsdag 17 juni 2010

Ljuvliga dofter


Efter W fotbollsträning så gick/cyklade vi hem. Bilen var åt ett hel annat håll. H på en annan träning och min kärlek på en annan. Mina två minsta barn W och C cyklade. I ena handen hade jag kaffekorgen och i den andra W fotboll. Direkt från jobbet till träningen och ja, inte direkt fritidsklädd och definitivt inte på fötterna. Det är inte såååå ofta kan jag säga som jag är ute och går men just ikväll blev det en promenad hem från träningen. Mest hela tiden från de ena till de andra och färdsättet är min kära bil! Jag måste säga att det var helt fantastiskt. En varm skön kväll men framförallt tänkte jag på att det luktade såååå gott överallt. Det är ju syrener överallt. Vita, ljuslila, mörklila mmmmmm så fint men framför allt den goda doften. Det var liksom som om tiden stannade för en stund och jag kände mig helt bekymmerslös. Annars är det mer än full fart med både jobb och med att skjutsa barnen runt på olika aktiviteter och annat som man ju behöver fylla sin tid med (tvätt, städ, mat, handling). Men nu ikväll kände jag lycka!
Jag tror faktiskt att jag är riktigt riktigt lycklig!
Kram!

Inga kommentarer: