måndag 10 maj 2010

Lavendel


Mmmmmmmmmmmmmmmm bara älskar lavendel. En klar favorit efter en lång dag är ett fotbad med massor av lavendelsalt i. Så skönt för fötterna särskilt eftersom jag har en förmåga att vricka fötterna allt som oftast. Just nu gör den vänstra foten ont efter en liten snubbling i helgen på samma fot som jag vrickade i när jag var i Östersund för ett par veckor sedan. Typiskt och då är lavendelsaltet min favorit och det är så skönt! Gillar också att baka skorpor med lavendel i. Förresten skorpor över huvudtaget med lite olika smaker såsom kardemumma, vanilj, choklad. Man kan variera i massor och de mesta blir hur gott som helst. Sist provade jag chili och det var helt klart en smakupplevelse men inte de godaste jag smakat på. Nu är det g´natt!

3 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Håller med dig att lavendel skorpor är en klar favorit,helt underbart goda.
kram
ninni

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Jag har också bakat men inte lavendelskorpor utan med apelsinsmak.....också mums!
Ha det så gott!
carin

Vita Falkens Lantliv sa...

Jag älskar också lavendel, jaså det är skönt mot vrickade och ömma fötter? Då ska jag prova det:) Lider med dig och dina vrickningar! Jag gör det också lite då och då:( gör ju svin ont*S*
Susanne