söndag 16 maj 2010

Drömma går ju!

Just nu är detta mitt drömväxthus. Växthuset kommer från Sweden Greenhouse som har helt underbara växthus. Detta är på 21 kvm både till odling och till mys. Idag har jag och barnen rivit bort växthusplasten på vårat växthus. Solen och tiden hade gjort plasten svag och det var flera hål och revor i plasten. Dock ändå ganska svårborttagen, hård på somliga ställen men framför allt gör vass. Gissa hur mina händer ser ut.......Aj aj aj aj aj! Vi hade skyddsglasögon på oss och barnen gick riktigt loss på växthuset. Nu väntar byggfirman i morgon för att köpa ny plast inför årets säsong. Tänk om man kunde få ett sånt här ändå....men jag får verkligen vara glad över att jag iallafall har ett litet växthus att odla mina tomater och gurkisar i!

2 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Jadu, tänk om man fick lyckan att äga ett sånt vackert växthus nån gång i livet. Det vore härligt :)

Men som sagt var kan man inte få allt här i världen utan ska skatta sig lycklig åt det man ändå har.

Så du gör helt rätt i att njuta av ditt växthus :)

kramen!

Anne-Lie sa...

Ja du vännen!!!Jag har inget växthus,men vill sååååååå gärna ha ett!!!!Jag har en jättefin soffa till salu som skulle passa i ditt växthus!!!Hihi
Ha en underbar dag!!
Kramar till er alla!!
Anne-Lie