söndag 15 februari 2009

Sommar VS Vinter







Här kommer bilder som min syster har skickat till mig. Jag hoppas att hon snart också skapar en blogg och visar allt fint som hon har. Jätteduktig är hon och har känsla för inredning och styling. Gröna fingrar, sår & planerar och har ett urmysigt växthus. Hemma hos henne är det fint både inne och ute. Vi hade turen och fick bli bjudna på mat för ett par veckor sedan och då fick vi komma med ut i växthuset där det grönskar mitt i vintern. Ljus, fina detaljer och mysiga filtar skapade en härlig stämning. Hennes pellargoner är vida omtalade då jag aldrig har sett större, mer grönskade blommor. Hon kanske skall vara med på en marknad och sälja plantor av sina berömda pellargoner. Jag skall kolla om hon har en bild på en av pellisarna så skall Ni få se.
Dessa bilder som hon har skickat till mig tycker jag är verkliga kontraster dels vinterns vackra vita mot sommarens färgsprakande växter i skenet mot ljuset. Om du läser detta nu systra Mi så skapa en blogg du också så andra får se vad fint du har hemma.
Kram
Jessica



2 kommentarer:

hagagården sa...

Vilka fina bilder från syrran din.
kramis
ninni

idémakeriet sa...

Blev det inte jätte lugnt nu när kattungarna är utflugna?
Jag har själv en liten kattunge som är 3 månader och vet hur mycket liv det är med de, har man då 4 st blir det 4 gånger så mycket liv kan jag tänka mig.
Vilka härliga varelse.
Din blogg ser ju helt mysig ut, jag lägger inte heller ut så mycket en ny inlägg, har helt enkelt ingen tid till det. Läsarna får nöja sig med det vad jag har att erbjuda och det gör de.
Vi hörs.
Kram Gerda