tisdag 2 september 2008

Mums från växthuset

Nyskördad gurka från växthuset. Lite ättika och lite socker smaka Dig fram och njut! Idag åt vi hemrullade köttbullar med stuvade makaroner och den goda gurkan. Barnen är inte så förtjusta i gurkblandningen så dem fick gurka "naturell". Jag håller på att leta efter en bok jag har med en blandning med tomater, örter, lök och olivolja men jag hittar inte boken. Har lovat syrran att hon skall få receptet men jag kan inte hitta boken. Måste göra ett nytt försök i helgen. Hittar jag receptet skall Ni få det för jag lovar det är smaskens till sista slicken. Bra i köttfärssås, pastasåser, grytor, pizza. Mycket användbart recept om man har grönsaker i växthuset och i trädgården som jag har.

4 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Åh mums va gott med hemrullade köttbullar och stuvade makaroner, åååhh!! Gurkan ser smarrig ut den med.

Ja jag tycker absolut att du ska köpa filmen Spiderwick, den var supermysig :)

Jag älskar sago coh barnfilmer, barnasinnet har jag definitivt kvar, man har så mkt roligare med det i behåll *fniss*

Kramen!

hagagården sa...

Härligt med växthus gurka,ser ju jätte gott ut,man blir ju hungrig när man läser det här inlägget.
ha det gott
ninni

Linneagården sa...

Så läckert. Vad kul när man kan odla egna grönsaker osv.

Ha en bra vecka /madelene

Lavendel & Romantik sa...

Det ser ju bara så gott ut med ny gjord gurka.....Hoppas att du slipper allt vad inbrott heter.Och att handeln är bra...Ha en skön helg Kram/Majsan