lördag 8 december 2012

Jamie Oliver



Som klistrad framför TVn har jag nu varit två torsdagskvällar på raken då Jamie Oliver lagat mat med massor av Christmas inspiration, best ever Christmas! Det är en sak som jag gillar med juletid alla underbara tv program med matlagning och stämning. Även om det inte blir såååå mycket tv tittande om jag skall erkänna. Letade efter om Jamie O skrivit någon julbok av från de avsnitten men ack inte alls. Får inspireras och laga mat från hans hemsida istället, men en bok skulle inte sitta helt fel. Första "kicken" fick för många år sedan när Jan Boris Möller hade ett tvprogram kring jul där han lagade mat. Den boken har jag kvar än! Nåväl får önska mig en bok av tomten iallafall men som inte finns utgiven! Bilderna är tagna från hans hemsida och en översta ja den skall jag prova på nästa gång jag gör kalkon! Det ligger en stor fryst kalkon i frysen och bara längtar!
Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: