måndag 11 juni 2012

Oh, vad jag älskar jordgubbar. Färska som dem är, med mjölk, på tårtor och i bakverk, saft, sylt, glass, kräm eller som dessa med vit choklad mmmmmmmm.
I går åt jag så många "gubbar" att magen nästan sa nej, nu räcker det. Däremellan smaskade jag på gott nybakat fikabröd eftersom mannen min fyllde år. Att baka är något jag gillar jättemycket också. Tycker det är så kul, baka med recept eller utan. Barnen gillar också att baka och det tycker jag är så roligt. I söndags  när vi skulle baka så åkte en bunke med maaaaasssssa ägg och masssssaaaaaa socker rätt ner på golvet men det gjorde inget. Sonen blev lite fundersam om jag skulle bli arg men det blev jag inte. En olycka kan hända så lätt. Kunde lika gärna ha varit jag......
Oj, vad jag skall mumsa jordgubbar i sommar!
Gubb Gubb!

Inga kommentarer: