torsdag 13 augusti 2009

Åkturen i morgonrocken!

I morse skjutsade jag våran äldsta pojke på sitt hockeyläger som han går den här veckan. Klockan var före tuppen så jag tänkte att jag drar mig så länge som möjligt och tar bara på mig morgonrocken när jag skjutsar honom. I väg i bilen i morgonrock och stövlar...ganska lugnt...lagomt lite med bilar....vad får vi se....jo ett vägstopp med vakter som dirigerade om trafiken. Han lunkar sakta fram med sin gula väst och skylt jag hissar ner bilrutan och säger godmorrrrron godmorrrrroooonnn så där lite extra tydligt. Jag ser i ögonvrån hur sonen drar ner kepsen och skjunker ner i sätet med ett stoooooort leende på läpparna för vi hade nyss pratat om hur tokigt det egentligen såg ut. Nåväl mannen frågade ooh vart skall Ni då, med stora ögon och också med ett brett leende? Vi skall svänga ner här framme sa jag lite snabbt. Han berättade hur vi skulle åka och jag var snabbt iväg och då då brast det för oss....vi skrattade så tårarna sprutade och det gick knappt att köra...men att stanna igen.. nej det gick inte...så vi körde på. Jag kan tänka mig hur det såg ut och ett sådant gott skratt så där rejält är helt underbart för det sitter i såååå länge.
Många torsdagskramar i massor nu blir det glass och lite kaffe med de övriga sönerna!

1 kommentar:

Levindas Värld sa...

Haha vilken härligt knasig biltur!

Det är riktigt gott att skratta sådär rejält ända nerifrån magen, det mår man riktigt bra av :)

Kramar tillbaks till dig!