onsdag 18 juni 2008

Stilleben

Ett stilleben med blommor och krukor som står på bordet på verandan. Tänk vad många goa och trevliga männskor jag mött i butiken idag. Tack Ninni och Anna för Era kommentarer på bloggen för en nybörjare som jag. I morgon är jag "halvledig" från mitt ordinarie jobb och skall på den lediga tiden plantera lite blommor. Jag fick så fina blommor av min älskling idag som jag skall plantera. Han vet att jag bara älskar vita blommor så det fick jag men också blommor som jag ännu bara ser bladen på med fick veta att dem tydligen skall vara blå i blomman när den kommer. När den blommar så lägger jag givetvis ut en bild på blomman. Jag tänkte också ta mig till någon av plantskolorna som finns runtomkring Gävle för att köpa lite perenner att planera runt flaggstången där de dumma sorkarna smaskat i sig en pion, brudslöjor, akelejor och andra fina perenner som jag var så stolt över förra året och som så kraftigt och fint hade växt sig runt flaggstången. Jag tror att jag måste köpa något som gör att sorken skräms bort så att inte fler perenner blir en god måltid för den nedrans sorken! Min mellersta son är så rädd att sorken skall äta upp hans jordgubbsplanta som också finns där.
Nåväl en förhoppningsvis skön halvledig dag ser jag fram emot i morgon med lite pyssel, plantering och självklart lite tvätt & städ.

1 kommentar:

Levindas Värld sa...

Hej Jessica!

Det var görtrevligt i din butik igår, längtar ju redan till nästa gång jag får komma och titta lite...hihi!

Va skönt att få vara lite ledig från jobbet, vad jobbar du med?

Själv jobbar jag som skötare inom psykiatrin- på ett gruppboende i Sandviken.

Ha nu en riktigt skön pysseldag nu när du är halvledig!